הריון של פומרניין

בשנים האחרונות, הריון של כלבי פומרניין הפכו להיות יותר ויותר נפוצים. אפשר לראות את כלבי הפומרניין בכל מקום, בכל איזור בארץ ועם כל אוכלוסיה אפשרית. כלבים שנראים כמו דובי קטן ופרוותי, עם פרווה רכה ומפוארת בצבע חום או לבן ומבט חמוד ומיוחד שלא מהעולם הזה. כלבי פומרניין כבשו את העולם בזכות המתיקות והיופי שלהם שמשחק לטובתם בתערוכות כלבים ובתחרויות יופי. המראה הייחודי שלהם מושך וגורם לעניין רב. השילוב עם הגודל המיניאטורי שלהם והמזג הקופצני הוסיף רבות לייחודיות ולאופי שלהם ואי אפשר להישאר אדישים למראה שלהם.

היופי הנדיר והאופי המיוחד של הפומרניין גורמים לאנשים רבים לא להסתפק בכלב אחד. יותר ויותר בעלי פומרניינים, גם בעלי זכרים וגם בעלי נקבות, רוצים עוד כלבי פומרניין בביתם. הם מחכים לגיל המתאים של הפומרניין, כדי לעשות זאת וכך מכניסים עוד כלבים מיוחדים לבית ולמשפחה.

הבאנו לכם את מיטב הטיפים והמידע החשוב על הריון של פומרניין, כדי שתדעו מה לעשות בכל הרגעים המתאימים.

כלב פומרניין

הריון של פומרניין – כמה זמן הוא נמשך?

משך הריון תקין של כלבות פומרניין נמשך בין 58 ימים ל-75 ימים, כלומר חודשיים בערך. גורים שנולדו בהריון שנמשך פחות מ-58 ימים יהיו פגים ואילו הריון שנמשך יותר מ-75 ימים ייגמר בהסתיידות השלייה (סתימת עורקים) ומוות של העוברים. רק תקופת הריון של בין 58 ל-75 ימים תסתיים בהצלחה ותביא עמה גורים.

כיצד ניתן לדעת מראש שכלבת הפומרניין בהריון?

קודם כל, חשוב לציין שלא כל הזדווגות גורמת להריון. קשה להגיד בודאות אם ההריון אכן נקלט וגם וטרינר יוכל לאשר את זה באופן סופי רק מהיום ה-25 להריון.

ישנן מספר דרכים באמצעותן ניתן לאבחן הריון. דרך מקצועית ואמינה לאבחן הריון היא באמצעות בדיקת אולטרסאונד אצל וטרינר המתמחה בגזע. החל מימים 21-18 ניתן לאבחן הריון באולטרסאונד, כמו אצל כל יצור חי שגופו מאפשר ביצוע כזה של בדיקה, אך בשלב זה לרוב עוד לא ניתן לצפות את מספר הגורים. החל מיום 40 להריון כבר ניתן לראות בצילום האולטרסאונד את מצב העוברים יותר בבירור, לדעת כמה עוברים צפויים להיוולד בסוף התקופה הזאת וכמובן לדעת מה המין שלהם. בדיקה כזאת אמורה לעלות כ-700 שקלים. דרך נוספת לדעת שכלבת הפומרניין טדי בר בהריון היא באמצעות מישוש. במידה והכלבה רזה, אפשר פשוט למשש אותה באזור הרחם ואם מרגישים שהייתה התרחבות מסוימת, יש סיכוי שהכלבה אכן בהריון. חשוב לציין שעם הדרך הזאת אפשר לבדוק רק כשבועיים לפני ההמלטה.

באיזה גיל כלבת פומרניין יכולה להיכנס להריון?

תהליך ההריון אצל כלבת פומרניין, כמו אצל כל יצור חי, הוא תהליך מיוחד שקורה בגוף ומשנה אותו לתקופה לא מבוטלת. את תהליך הכניסה להריון כדאי לעשות החל מהמחזור השני של הכלבה ולא לפני. כלומר בגיל שנה ו-3 חודשים בערך.

אוכל בזמן הריון של כלבת פומרניין:

הרגלי האוכל של כלבת פומרניין בזמן ההריון שלה לא שונים ומסובכים מדי. אל תנסו לתת לכלבה שלכם יותר אוכל ואל תפטמו אותה בכמויות אוכל שהיא לא מסוגלת לסיים. אין צורך ביותר אוכל בזמן ההריון שלה. הדבר הזה גורם לגורים שלה להיות כבדים ונפוחים מדי בזמן ההמלטה וכך לכל התהליך להיות קשה מאוד.

תהליך ההמלטה של כלבת הפומרניין הוא דבר חדש וזר לה. הוא צריך להיות הכי קל שיכול להיות עבורה, אל תקשו על הכלבה האהובה שלכם בעניין הזה.

מה מסוכן לפומרניין בזמן ההריון?

חשוב מאוד לא לחשוף את כלבת הפומרניין דובי לחומרים שונים במהלך ההריון. היא עשויה להיות רגישה יותר והיא או העוברים שלה יכולים להיפגע. זה דבר שאתם כמובן לא רוצים וצריך כמה שיותר להימנע מזה.

לא לחשוף את הכלבה לתרופות שונות, לא לכימיקלים שונים (הדברות למשל) וגם לא לחסן אותה.

אם אתם חושבים שהכלבה צריכה לקבל איזשהו טיפול רפואי או תרופה, תפנו לוטרינר להתייעצות. הוא יתן לכם את ההסבר הכי טוב בשבילכם, בשביל הכלבה שלכם וכמובן בשביל העוברים שלה.

אהבתם? שתפו פוסט זה ברשתות החברתיות!

טיפים נוספים שיוכלו לעניין אותך
איך לחנך את הפומרניין שלכם
טיפים לאילוף כלבים קטנים

לא כל בעלי הכלבים משקיעים זמן ואנרגיה באילוף הכלבים שלהם, קל וחומר כאשר מדובר בכלב קטן, אשר נחשב לפחות מאיים. לכן לא חסרים מקרים שכלבים

קרא עוד »
פומרניין היפואלרגני
פומרניין היפואלרגני

מידע על פומרניין היפואלרגני מחפשים להכניס לביתכם כלב חמוד, אך לכם או למישהו מבני הבית יש תגובות אלרגיות? מעוניינים בכלב שלא יפגע בבריאותכם או בבריאות

קרא עוד »